Monday, 10 February 2014

I Love You Dinda



Tadi.. Orang rumah mesej aku. Dia tanya aku nak makan apa malam ni. Tapi, bentuk pertanyaannya itu terus disertakan jawapan. Kira soalan berbentuk objektif la ni.

.......................

'' Abang.. Please choose one of the menu below.. ''

'' 1. Nasi goreng kampung + tempe goreng.. ''

'' 2. Ikan kembung asam pedas + tempe goreng + telur dadar.. ''

'' 3. Semua di atas (**pengsan) ''

Hehe. Pandai dia melawak . Tapi, susah jugak nak buat pilihan. Aku tahu, bila dia berbadan dua ni, penat dia berganda. Dan kalau boleh, aku taknak menyusahkan dia. So, aku jawab..


'' Abang pilih yang ke-4 lah.. ''

'' Yang keempat ?? Yang ke-4 mana ada Abang tapi apakah ?? '' soalnya penuh tanda tanya

'' Just ai.. '' jawabku ringkas

'' Takkan nak minum air je bang? Tak lapar ke? '' tanya dia lagi kepeningan

'' Not water.. But..
-
-
-

'' ..I LOVE YOU.. ''

Hihihi. Dia terus layu dan bersemangat nak masakkan nombor dua untukku. Huhuhu

P/S : Isteri untuk dikasihi bukan untuk dibebani. Ketahuilah.. Memasak itu penat. Jika isteri itu tetap ingin memasak untuk kita, itu tandanya dia amat kasihkan kita. Oleh itu, sebagai suami, kurniakanlah hadiah untuknya biarpun sedikit ucapan cinta untuk menguatkan semangatnya. Wallahhh.. 


via : karyawanbisu

1 comment:

  1. alhamdulillah lo dpt suami cmni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...