Friday 23 March 2012

Karya Lucu | Tembikai Oh Tembikai

Seorang peniaga tembikai di Bangladesh menahan perahunya daripada melanggar perahu peniaga lain.
Tembikai (nama botani: Citrullus Lanatus) atau dikenali dengan Timun Cina di Pantai Timur, Semangka merupakan pokok menjalar (memanjat dan melata) yang berasal dari selatan Afrika dalam famili Cucurbitaceae.
Penjelajah Afrika, David Livingstone, melaporkan bahawa terdapat banyak tembikai di padang pasir Kalahari, di mana ia tumbuh meliar dan dinamakanTsamma.
Tumbuhan berbunga ini mengeluarkan buah aksesori yang dipanggil 'beri palsu'. Buah tembikai ini mempunyai kulit yang licin dan isi (selalunya merah) yang berair dan manis. Nama Citrillus vulgaris juga kadangkala digunakan untuk merujuk kepada buah ini (vulgaris bermakna biasa).
Buah tembikai mengandungi vitamin A, kukurbisitrin yang berkesan mengubati masalah ginjal dan salur kencing. Ia mengandungi sejenis gula dan garam yang berkesan melawaskan buang air kecil dan merawat masalah ginjal.
Setelah penat menelaah perihal tembikai, di sini Abang Bisu ingin berkongsi bersama kalian semua mengenai gambar-gambar lucu mencuit hati gelagat manusia dan si ' timun cina '. Holllaaa.. 

'' Bila mau kaya maaa.. '' Mungkin itulah bunyi keluhannya di dalam hati


Khusyuk menyusun tembikai. Peniaga di Hyderabad ini menimbulkan tanda tanya kepada Abang Bisu.. Macam mana dia menyusun buah tersebut ? Adakah dia memijaknya ? Misteri..

Kepenatan. Remaja Brazil tertidur keletihan di atas tembikai selepas seharian bekerja mencari rezeki.
Lelaki 3 kepala. HOho !!
Sumber : Wikipedia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...