Tuesday 10 April 2012

Karya Islamik | Bacalah.. Walau Nyawamu Kan Tergadai


Tahukah kalian, siapakah mereka yang membaca kitab al-Quran di dalam foto-foto yang Abang Bisu postkan ? Dari manakah asal mereka ? Apa yang berlaku di negara mereka ? .. Bagi kalian yang tidak mengetahui jawapan-jawapan yang dilontarkan, di sini ingin Abang Bisu menjawab segala persoalan tersebut. 

Mereka ialah kanak-kanak perempuan Palestin. Negara mereka tidak pernah aman daripada pergolakkan berdarah sejak lebih 60 tahun yang lalu. Tetapi, apa yang diajar oleh Rasulullah SAW kepada mereka tidak pernah mereka abaikan. Apa yang Baginda ajarkan ? Adakah Baginda tidak mengajarkannya kepada kita ? Bacalah petikkan sabdaNya di bawah..

Sabdaan keramat di atas takkan mereka lepaskan dari genggaman biarpun  nyawa mereka yang akan melayang. Tuntas.. Di manakah terletaknya kesungguhan diri kita sebagai rakyat yang berdaulatkan negara aman tiada perperangan ? Seringkalikah kita menta'amul al-Quran dan Hadis Nabi SAW ? Tepuk dada jawablah sendiri. Tiada siapa yang lebih mengenali diri kita melainkan kita jua, tuan peminjam jasad sementara. 






Ya Allah.. Seandainya masih ada di kalangan umat islam yang mempunyai lidah-lidah kaku , kelu dan sukar untuk membaca Kitab Mu, maka bukakanlah hati mereka dan lembutkanlah lidah mereka. Agar suatu hari nanti, akan bersemarak kemegahan KalamMu di segenap 'alam ini. Sesungguhnya, kepada Mu sahaja tempat kami memohon pertolongan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...