Sunday 17 June 2012

Karya Kreatif | Arca Dari Dawai

Wahh !! Hebat sehh !! Tahukah anda sculpture yang dipaparkan di skrin media elektronik anda ini berasal daripada apa ?? Dah tahu ?? Alaa.. Tak suprise la macam ni. Ooo.. A ah. Lupa pulak beta. Tajuk kat atas nun, dah bagi tahu asal usul bendalah ni. Tak perasannn.. HOho !! (^_^)

Takpelah weh. Sekurang-kurangnya korang tak tahu lagi siapakah yang merekacipta barang baik ni kan?? Yeah.. Tu dia. Berpihak juga 1 kemenangan kepada beta. HOho !! Baiklah. Insan yang berkepala otak kreatif ini bernama David Oliveira. Beliau mencipta arca-arca seni kreatif berkenaan hanya menggunakan dawai. Kreatif bukan??


Beliau yang turut berasal dari negara kelahiran C. Ronaldo dan Nani ini dilahirkan pada tahun 1980. Mempunyai Ijazah dalam Seni Reka, beliau telah banyak menerima pengiktirafan dan banyak memenangi pertandingan yang disertainya. Antaranya, tempat pertama dalam Pertandingan Pereka Muda di Aveiro pada tahun 2009.






Nak tahu lebih detail pasal Encik David ni.. Sila layari sendiri blogspot beliau. Tak payah susah-susah nak search, just click pada sumber yang beta sediakan kat bawah ni. (^_^)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...