Monday 9 January 2012

Maruah Facebook Tercalar di Singapura



Boleh dikatakan, Facebook kini telah menjadi medium utama pelayar-pelayar internet dunia untuk dilawati setiap kali mereka on button PC, Lappy or IPady mereka. Tidak ketinggalan,korang pun sama juga. On komputer mesti bukak fb dulu dan check notification, betul tak??  ;-)

Aku telah melakukan sedikit uji kaji menggunakan Google Insight tentang kehebatan penguasaan Facebook ni. Rata-rata negara besar mahupun kecil telah dikuasai laman sesawang mereka oleh si pakcik FB termasuklah Malaysia tercinta. Senang cerita,, Facebook is in the first ranking of the world

Tapi korang jangan terkejut, kerana masih ada negara-negara maju ;- antaranya Singapura, yang tidak mampu dikuasai oleh Facebook. Selain itu, ada negara juga yang langsung tidak dapat ditembusi oleh mana-mana laman web. Negara tersebut ialah Korea Utara. Apa yang lebih mengejutkan lagi ialah perkara ini membuatkan Mark Zuckerberg BENGANG!! dan sakit kepala. ROFL!! So,Kat bawah ni,aku ada sertakan bukti kajian aku. 

(click on image for zoom)

1- Singapura

2- Jepun

3- Korea Selatan

4- Korea Utara



5- Hong Kong

6- Arab Saudi

7- Rusia

8- Nigeria

9- Bangladesh

Untuk kepuasan hati korang semua, eloklah korang pergi godek sendiri laman web yang aku dah bagi tadi. Sampai lunyai pun takpe. Aku tak kisah. Have a nice surfing Guys !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...