Tuesday 1 May 2012

Karya Info | Permaidani Mawar Merah


Apakah perkataan pertama yang keluar daripada mulut kalian apabila melihat gambar di atas? Adakah '' Waaa.. '' Atau '' Mak aii.. '' Atau '' Wawiduwiduu.. '' Apa-apa sahaja perkataan yang keluar daripada celorong mulut kalian, ia sememangnya menakjubkan bukan? HOho !!

Baiklah. Kejadian bertempat di Lahore, Pakistan ini dilakukan kerana.. Sedikit teka-teki ingin Abang Bisu berikan kepada para pembaca sekalian. Untuk siapakah permaidani mawar merah ini dibentangkan? Adakah untuk majlis perkahwinan anak perdana menteri mereka? atau Adakah untuk perdana menteri mereka sendiri, datang melawat kawasan? atau Adakah ia arahan ketua kampung mereka untuk memenangi pertandingan kampung bersih? atau Adakah ia jalan baru yang dihadiahkan kerajaan Pakistan untuk kebajikan rakyatnya? Haaa.. Jawab. Jangan tak jawab ye..
Jawapannya ialah.. Taddaaa..



Semua yang kat atas tu tak ada kena mengena dengan gambar yang dipaparkan. Kelopak bunga mawar tersebut sebenarnya sedang dijemur di bawah terik matahari oleh para pengusaha untuk dijual kepada pemborong. HOho !! Ada sesiapa yang memberikan jawapan yang betul tak? (^_^)

P/S - Dengan selamba je diorang main pijak-pijak bunga yang dijemur tu kan? Tapi, tak boleh salahkan diorang jugak. Dah diorang tak ada tempat nak lalu, siapa suruh jemur tengah jalan. Pijak je lah. HOho !!

Sumber : The Telegraph

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...