Friday 17 February 2012

Karya Sayu | Bila Iman Telah Hilang dalam Diri..

Berderai air mataku



'' Kenapa sampai begitu zalim mereka yang mengaku berTuhankan Allah dan berNabikan Rasulullah membuang bayi dalam keadaan yang begitu menyayat hati. Ia berlaku di Malaysia. Ya, benar apa yang anda baca. Malaysia !! Bumi bertuah. Tempat tumpahnya darah. Darah siapa? Ibu? Bapa? Datuk? Nenek? Si Dewasa? Belia? Remaja? Bukan.. Bukan darah mereka yang tumpah. Tetapi tempat tumpahnya darah mereka yang tak berdosa yang menangis ketakutan apabila ingin dilahirkan ke alam yang penuh kejahatan. Mereka ialah si Bayi insan pilihan Tuhan. 


~ Merayu si Bayi kepada Bidadari yang menjadi teman sepermainannya ketika berada di alam rahim agar tidak dibiarkan dia dilahirkan ke dunia. Namun, jawab si Bidadari.. ''Sesungguhnya akan ada Bidadari yang akan menyambut kelahiranmu dengan penuh kasih sayang. Dia akan menyayangimu lebih daripada aku mengasihimu. Dan dia adalah IBU''. Pujukkan si Bidadari berjaya meredakan keresahan yang bertandang di sanubari Bayi. Dia redha dengan ketentuan Ilahi. 


Namun, apabila dia dilahirkan ke alam nyata, terbukti segala keresahannya bukanlah nista. Bukanlah dusta. Bahkan ia adalah benar belaka. Dibuang, dilempar, dibunuh dengan kejam.. Seolah-olah bukan rahim itu yang mengandungkannya. Seolah-olah bukan rahim itu yang melahirkannya. Alangkah jahatnya dirimu wahai manusia. Terlebih jahat tingkahmu dari 'mereka' yang bergelar haiwan atau binatang. Realiti itulah yang akan terjadi. Bukan akan tapi telah terjadi. Bilakah ? Bila iman telah hilang dalam diri.. '' 









Gambar 2,3,4,5 dan 6 adalah gambar mereka yang terkorban di dalam peperangan, bencana alam dan keracunan. Tiada seorang pun dari mereka yang meninggal akibat perbuatan kejam tangan ibu yang melahirkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...